FANDOM

Jednom Davno

Once Upon A Time

Wiki-background
Serija
Generalne informacije
Scenaristi: Edward Kitsis

Adam Horowitz

Produkcijska kuća: ABC Studios
Lokacija snimanja: Vankuver, Britanska Kolumbija, Kanada
Glavni glumci:
Zemlja porekla: Sjedinjene Američke Države
Broj sezona: 3
Broj epizoda po sezoni: 22
Informacije o sezonama
Sezona 1
Premijera: 23. oktobar 2011.
Finale: 13. maj 2012.
Sezona 2
Premijera: 30. septembar 2012.
Finale: 12. maj 2013.
Sezona 3
Premijera: 29. septembar 2013.
Ostale serije
Spin-Off: Jednom davno u Zemlji čuda

"Jednom davno" ("Once Upon A Time") je američka serija prvi put emitovana 23. oktobra 2011. godine u Americi, a 6. marta 2012. godine u Srbiji. U Americi se trenutno emituje treća sezona, a u Srbiji druga sezona. Serija je dobila i spin-off "Jednom davno u Zemlji čuda" ("Once Upon A Time in Wonderland").

Producenti serije su Edward Kitsis i Adam Horowitz koji su takođe bili deo tima koji je kreirao popularnu seriju "Izgubljeni" ("Lost"), kao i film "Tron:Legacy'".

RadnjaEdit

Ema Svon je ne baš uspešna mlada žena sa burnom prošlošću koja za svoj 28. rođendan dobija jedno malo iznenađenje - desetogodišnjeg sina kog je odmah po rođenju dala na usvajanje. On je poziva da sa njim krene u gradić Storibruk u kome živi sa usvojiteljkom - gradonačelnicom Redžinom za koju tvrdi da je Zla kraljica iz bajke o Snežani i sedam patuljaka. Dečak je uveren da su svi stanovnici tog grada u stvari likovi iz bajki, da je u gradu vreme zamrznuto već 28 godina i da se niko ne seća svoje prošlosti. To je upravo uradila njegova usvojiteljka Redžina tako što je bacila Tamnu kletvu da bi im se osvetila i dobila svoj srećan kraj. Jedina koja može da razbije njenu kletvu jeste Ema, ali da li će mlada žena poverovati u priču svog sina?

Ema kreće sa Henrijem u Storibruk, ali samo kako bi ga vratila kući. Ipak, posle par čudnih događaja odlučuje da ostane. Ona i dalje ne veruje u priču svog sina, ali zabrinuta zbog odnosa koji dečak ima sa Redžinom odlučuje da svom sinu posveti pažnju i ostane u gradu.

U gradu niko ne živi srećnim životom i niko nije svestan svoje prošlosti ali svi imaju neke karakteristike poznatih likova iz bajki. Serija istovremeno prati i radnju u Storibruku i dešavanja iz prošlosti, dajući nam pozadinu svakog od likova. Zanimljivo je da likovi iz bajki i njihovi dvojnici iz stvarnog svjeta uglavnom imaju potpuno drugacije karaktere, a ni bajke nisu obrađene na konvencionalan nacin. Fokus serije je likovima, kao i na događajima koji su prethodili kletvi, samoj kletvi i događajima posle njenog razbijanja.

Lista epizodaEdit

Videti Lista epizoda Jednom Davno

Glavni glumci i likoviEdit

Sporedni likoviEdit

PrikazivanjeEdit

Serija se u Sjedinjenim Američkim Državama emituje na kanalu ABC, svake nedelje u 8|7c, dok se u zemljama bivše Jugoslavije može pratiti na kanalu Fox Life svake srede od 20:55. Prvu epizodu serije u Americi je pogledalo 13 miliona ljudi i to je najgledaniji nesportski program u svom terminu - nedeljom u 20 h. Gledanost serije je u drugoj sezoni neznatno opala u odnosu na prvu sezonu, ali je i dalje veoma visoka.

KritikeEdit

Serija je naišla uglavnom na pozitivne kritike. Naišla je na odličan odziv kod ženske publike i mnogi kritičari su pohvalili prisustvo snažnih ženskih likova u seriji. Takođe se hvali koncept serije, kostimografija i scenario. Serija je dobila i spin-off "Jednom davno u Zemlji čuda" ("Once Upon A Time in Wonderland").

Also on FANDOM

Random Wiki