FANDOM

Jennifer Morrison

Dženifer Morison

270px-InfoboxJM
Glumica
Biografske informacije
Pol: Ženski
Datum rođenja: 12. april 1979.
Mesto rođenja: Čikago, Ilinois
Serija
Lik: Ema Svon
Status: Glavni lik
Prvo pojavljivanje: "Pilot epizoda"
Poslednje pojavljivanje: "I pravo sve do jutra"

Jennifer Marie Morrison je američka glumica, manekenka i filmska producentkinja koja glumi Emu Svon u seriji Jednom davno.

Privatni životEdit

Rođena je u Čikagu 12. aprila 1979. godine, ali je odgajana u Arlington Heightsu. Njen otac, David L. Morrison, penzionirani je profesor muzičke kulture i bio je proglašen profesorom godine u Illinoisu 2003. godine. Njena majka, Judy Morrison, takođe je penzionirana profesorica. Jennifer ima brata Danijela i sestru Juliju.

Jennifer je završila Prospect High School 1997 (u toj su školi radili njeni roditelji). Svirala je klarinet u školskom bendu, pevala u horu i bila članica tima za promociju školskog duha. Pohađala je univerzitet Loyola u Čikagu, gde je 2000. godine diplomirala pozorišnu umetnost kao glavni predmet, engleski jezik kao sekundarni predmet. Leto te godine provela je na dodatnoj praksi u Steppenwolf Theatre Company, a posle se preselila u Los Anđeles kako bi pokušala izgraditi karijeru na filmu i televiziji.

KarijeraEdit

Karijeru je počela kao dečiji model, pojavivši se u nekoliko reklama. U maju 1992. bila je na naslovnici Sports Ilustrated for Kids sa košarkaškom zvezdom Majklom Džordanom.

Na velikom ekranu debutovala je s 15 godina kao kćerka Richarda Gerea i Sharon Stone u filmu Raskrsnica, a kasnije se pojavila kao Samantha Kozac u Odjeku smrti s Kevinom Baconom 1999. godine. Prvu glavnu ulogu imala je u filmu iz 2000. Stravične legende 2, a otada se pojavila u filmovima Skejteri (s Adamom Brodyjem), Kako preživeti Božić (s Benom Affleckom i Jamesom Gandolfinijem) i Gospodin i gospođa Smit (s Bradom Pittom i Angelinom Jolie).

Na televiziji je glumila u nekoliko hit-serija, uključujući Dodir anđela, Dawson's Creek, pre nego što je dobila ulogu imunologinje Dr Allison Cameron u Dr House 2004. godine, u kojoj je glumila s Hughom Lauriejem. 2006. godine producirala je nezavisni film Flourish, u kojem je igrala i glavnu ulogu. Ona je i jedan od producenata koji su "otkrili" seriju Glee u njenim najranijim nacrtima; skrenula je pažnju na to scenaristu Ryanu Murphyju, koji je s Bradom Falchukom i Ianom Brennanom adaptirao te početne zamisli za TV-seriju koja je danas svetski hit. Jennifer nije ostala kreativno uključena u Glee, ali je tokom 1. sezone potpisana kao pridruženi producent zbog njene pomoći da ideja dođe u prave ruke.

2007. godine posudila je glas Kirce James, liku iz videoigre Command & Conquer 3: Tiberium Wars koji često komunicira s igračem tokom GDI kampanje.

Njeni filmski projekti te godine bili su Zatvorska posla (s Robom Schneiderom) i Ubistvo princeze Diane, TV-film zasnovan na istoimenoj knjizi Noela Bothama koji su producirali Lifetime i Working Title Television; u njemu Jennifer glumi Rachel, američku novinarku koja bude svedok saobraćajne nesreće u kojoj je smrtno stradala princeza Diana.

2009. godine Jennifer se vratila na velike ekrane pojavivši se u početnoj sceni filma Zvezdane staze kao Winona, majka Jamesa T. Kirka.

Pojavila se i u muzičkim spotovima Nicka Lacheya ("Shut Up") i ženskog rock-sastava The Donnas ("Too Bad About Your Girl"). Također je bila i na dvjema naslovnicama TV Guidea s kolegama iz Dr House, a imala je fotosesije za magazine InStyle, Stuff, Entertainment Weekly i Premiere, između ostalih. Trenutno je predstavlja Abrams Artists Agency. Pojavila se i na naslovnici magazina Health za jul/avgust 2009.

Nakon što joj nije obnovljen ugovor za Dr House, 7. 12. 2009. objavljeno je da je Jennifer dobila ulogu Kate Heller, majke Helen Keller, u brodvejskom oživljavanju drame Čudotvorka. Ipak, 2010. godine vratila se u Dr House za još jednu epizodu iz 6. sezone, u kojoj se zaokružila sudbina Dr Allison.

Iste godine pojavila se u filmu Ratnik, uz Nicka Noltea i Toma Hardyja, koji prati mladog stručnjaka u mešovitim borilačkim veštinama. Jennifer tu glumi majku koja se bori da sačuva porodicu na okupu.

U jesen 2010. pojavila se kao gost u 4. epizodi serije Potera u ulozi Faith, samohrane majke koja postane begunac i koja započne krvavi ubilački niz po Texasu, vukući kćerku sa sobom. Takođe se pridružila ekipi humorističke serije Kako sam upoznao vašu majku; u njoj je imala epizodnu ulogu kao Zoey Pierson, vragolasta štreberka arhitekture i ljubav glavnog lika, Teda Mosbyja. Prema rečima izvršnog producenta Craiga Thomasa, Jennifer je "možda najveći ženski lik koji smo ikad dodali u Tedov život u seriji".

Od septembra 2011. godine Jennifer tumači glavnu ulogu u ABC-jevoj seriji Jednom davno. Glumi Emu Svon, lovca na glave, koja saznaje da je nestala ćerka Snežane i Princa Šarmantnog i da drži ključeve spasa Začarane Šume i stvarnog sveta.

ZanimljivostiEdit

  • Često su je pitali da li joj je rok muzičar iz 60-ih Jim Morrison nešto u rodu.
  • Trenutno je u vezi sa kolegom Sebastian Stan.
  • Sarađivala je sa Jorge Garcia u "Kako sam upoznao vašu majku" ("How I Met Your Mother").
  • Bliska je prijateljica sa Ginnifer Goodwin.

PojavljivanjaEdit

Also on FANDOM

Random Wiki